A roncsautó leadása
senkinek nem kerül pénzébe, mégis van, akinél így próbálkoznak.
Működésképtelen autót
adott volna le egy magyar a bontóba: meglepve tapasztalta, hogy egy telepről
azt a választ kapta, hogy a bontó ilyesmit nem intézhet, neki kell saját
költségén eltréleztetnie a roncsot a telepre, amit bízhat a Villám autószállításra is Miskolcon ami nagyságrendileg 50 - 100 ezer
forintos költséggel jár távolság függő természetesen így ez az ár nem minősül hivatalos ajánlattételnek. A roncstelepeknek az egész
nem éri meg, mivel a jármű a MOHU tulajdona lesz ez így nem jogszerű.
A
roncsautó leadása ugyanis nem járhat költséggel, a tulajdonosnak az
elszállításért sem kell fizetnie abban az esetben, ha az autó már
működésképtelen. A MOHU ennek költségét megtéríti a bontóknak.
Emellett kezelési
költséget fizet a vele szerződött roncstelepeknek, és a még használható
alkatrészek értékesítését is engedélyezi részükre.
70 olyan telep van
jelenleg országszerte, amely a MOHU-val erre szerződött, ezek itt kereshetők térképen. A
bontókban egy kis összeget kaphat is a tulaj a roncsért: ha az hiányos,
kilónként 20 forint, ha teljes, de nem önjáró, kilónként 30 forint, ha teljes
és önjáró is, kilónként 50 forint juthat a tulajnak.
Az országban évi
150-200 ezer roncs keletkezik, ezeknek mindössze tizede jut bontókba, ahol
szakszerűen szerelik szét és kezelik az azokból keletkező veszélyes
hulladékot. Az elektromos
és hibrid autók elterjedésével az akkumulátorok ártalmatlanítása egyre
komolyabb kihívást jelent az ágazatban.