×

A Megrendelők elégedettsége a legfontosabb számunkra, ezért rendszerünk sikeres működéséhez kérjük az Önök együttműködését annak érdekében, hogy esetleges problémáikkal kapcsolatban naprakész információink legyenek.

Szeretnénk, ha segítenék munkánkat azzal, hogy megosztják velünk a szolgáltatásainkkal, kapcsolatos tapasztalataikat, lehetőséget teremtve számunkra az Önök elégedettségének a növelésére.

Ennek szellemében kérjük, bárminemű észrevételüket a lehető leghamarabb jelezzék a szállítóinknak vagy elektronikus ( e-mail) levélben, vagy a visszajelzési lehetőségeinken, mert így pontosabb képet kapunk a problémákról, amiket ezáltal könnyebben tudunk orvosolni. Panaszát minden esetben írásban nyújtsa be és ne telefonon keresztül tegye meg.



Panaszkezelési Szabályzat

A Batta Bendek egyéni vállalkozó Adószáma: 69382699-1-25 3532 Miskolc, Szarkahegy Dália dűlő 77130/2. , a továbbiakban: Villám Autómentő ügyfelei panasz kezelési igényeinek magasabb szintű kielégítése és hatékony kezelése érdekében alakította ki az alábbi szabályzatot.



A szabályzat alapelvei



A panaszok teljes körű kivizsgálásának és megválaszolásának elve:

A Villám Autómentő jogszabályi kötelezettségeinek eleget téve és felismerve azt, hogy a céggel szemben felmerült panaszok fontos ismereteket hordoznak a szervezet számára, kimondja, hogy valamennyi panaszt teljeskörűen kell kivizsgálni és megválaszolni. A Villám Autómentő a panaszok kivizsgálást követően köteles olyan választ adni, amelyben részletesen kitér a panasz teljes körű kivizsgálásának eredményére, a panasz rendezésére vagy megoldására vonatkozó intézkedésre, illetve a panasz elutasítása esetén az elutasítás indokára.



A panasz megkülönböztetés nélküli elbírálásának elve:

A Villám Autómentő a panaszokat és a panaszosokat mindenfajta megkülönböztetés nélkül, egyenlően, ugyanazon eljárás keretében és szabályai szerint kezeli.



A szabályzat hatálya



Személyi hatálya

A jelen szabályzat hatálya kiterjed minden a Villám Autómentő alkalmazásában álló panaszkezelési munkatársra.

A Villám Autómentő valamennyi panaszkezeléssel foglalkozó munkatársa a jelen szabályzat rendelkezéseit köteles megismerni, azok betartásáért felelősséggel tartozik.



Tárgyi hatálya

A szabályzat hatálya a bejelentésekkel kapcsolatos panaszkezelési tevékenységre terjed ki. A panasznak nem minősülő bejelentések kezelése az Iratkezelési és ügyviteli szabályzatban meghatározottak szerint történik csak és kizárólagos írásbeli panaszokat áll módunkban megvizsgálni és arról írásban választ küldeni a válaszadás során igénybevehetünk erre megbízott alvállalkozókat is, a panaszok kezelés során alvállalkozók bevonásával történhet.



Kapcsolódó szabályzatok



-ÁSZF

-Általános szállítási feltételek

-Személyes adatok védelméről szóló adatkezelési szabályzat

-Részletes egyéb a weboldal láblécben közétett rendelkezések



A panasz

Panasz a Villám Autómentőtevékenységével, szolgáltatásával vagy mulasztásával szemben felmerülő minden olyan kifogás, amelyben a panaszos egyértelműen a Villám Autómentő eljárását (különösen: szolgáltatási, ügyintézési, nyilvántartási hiba) kifogásolja.

Nem minősül panasznak, ha az ügyfél a Villám Autómentő általános tájékoztatást, véleményt vagy állásfoglalást igényel.



A szolgáltató

A Szolgáltató a Villám Autómentő fantázia néven megjelenő, de jogilag hivatalosan: Batta Bendek egyéni vállalkozó minősül. A dokumentáció továbbiakban hivatkozhat Szolgáltató vagy Villám Autómentő, ami alatt Batta Bendek egyéni vállalkozót kell érteni és értelmezni.



A panaszos

Panaszos lehet szolgáltatási tevékenységének igénybe vevője.



A panasz bejelentésének módjai



Szóbeli panasz

Mint az Unióban letelepedett, online adásvételi szerződésekben érintett azon kereskedő kötelesek vagyunk egy vagy több alternatív vitarendezési fórumot igénybe venni a fogyasztókkal fennálló vitáik rendezéséhez, ezért tájékoztatnunk kell a fogyasztóinkat az online vitarendezési platform létezéséről, valamint arról a lehetőségről, hogy az online vitarendezési platform felhasználható a vitáik rendezéséhez. Az online vitarendezési platform az ec.europa.eu/odr (aktív)linken érhető el.



Telefonon: a +36 20 417 9029 -s telefonszámon, a telefonon közölt szóbeli panaszt a hét minden munkanapján, 9:00 órától 12:00 óráig a Villám Autómentő folyamatosan fogadja, de kivizsgálásra csak írásbeli panaszokat áll módunkban ellenben kérheti panaszának rögzítését. A panasz bejelentése során ne készül felvétel a beszélgetésről, így arról másolatot kiadni nem áll módunkban, ezért javasoljuk az írásbeli panasz formájának igénybevételét preferáljak a panaszosak.



Írásbeli panasz

postai úton: (3552 Miskolc Szarkahegy Dáia dűlő 77130/2.);

elektronikus levélben: info@automentomiskolc.hu

vagy más az oldalon elérhető elektronikus lehetősége, az oldalon található minősítő rendszer nem képzik kivizsgálás tárgyát és nem felel meg a panasz benyújtás feltétel rendszerének, így azok nem minősülnek panasznak.

Az ügyfél eljárhat meghatalmazott útján. Amennyiben az ügyfél meghatalmazott útján jár el, úgy a meghatalmazásnak a polgári perrendtartásról szóló 1952. évi III. törvényben foglalt követelményeknek kell eleget tenni.

A panasz képviselő vagy meghatalmazott útján történő benyújtása esetén a Villám Autómentő vizsgálja a benyújtási jogosultságot, amelyet a benyújtó meghatalmazással igazol.



A panasz kezelése, nyilvántartása



A panasz kezelése

A Villám Autómentő a panaszt minden esetben nyilvántartásba veszi. Különös figyelmet kell fordítani arra, hogy a Személyes adatok védelméről szóló szabályzat rendelkezései szerint, az azonosítás céljából bekért adatok ne sértsék az adatvédelmi előírásokat, és ne szolgáljanak más, a panaszügyek regisztrálásán kívüli egyéb adatgyűjtési célt az adatok megadás önkéntes jogalapon nyugszik.

A Villám Autómentő kizárólag a panaszkezelés okán birtokába került személyes adatokat az 1 hónapos panasz megőrzési idő leteltét követően törli vagy más módon egyedi azonosításra alkalmatlanná teszi.

A felmerülő panaszokat amennyiben ez lehetséges azonnal orvosolni kell, ilyen esetben panasz-ügyintézési eljárás nem indul, vagy ha más formában kompenzáció alkalmazására kerül sor, ilyen lehet az árkedvezmény vagy ár visszatérítés, kármegtérülés vagy nem bizonyítható panaszok jelzése.

A panaszt benyújtó ügyfél adatait az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény rendelkezéseinek megfelelően kell kezelni.



A panasz nyilvántartása

A Villám Autómentő a beérkezett panaszokat egységes elvek szerint nyilvántartja.

A Villám autómentő a nyilvántartását úgy alakította ki, hogy abból a válaszadási határidő egyértelműen megállapítható.



A nyilvántartás alkalmas arra, hogy:

a panaszokat azok témája szerint csoportosíthassa;

a panasz okát képező tényeket és eseményeket feltárhassa és azonosíthassa;

megvizsgálhassa, hogy a b) pontban rögzített tények és események hatással lehetnek-e más eljárásra vagy termékre, szolgáltatásra;

eljárást kezdeményezhessen a feltárt, b) pontban rögzített tények és események korrekciójára;

összefoglalhassa az ismétlődő vagy rendszerszintű problémákat, a jogi kockázatokat.



A panasz kivizsgálása

A panasz kivizsgálása térítésmentes, azért külön díjat a Villám Autómentő nem számít fel. A panasz kivizsgálása az összes vonatkozó körülmény figyelembevételével történik.



A panasz-ügyintézés nyelve kizáróig a magyar nyelven történik. Külföldi állampolgár esetében kérjük a panasz hivatalos fordító iroda általi magyar nyelvű fordításának mellékelését.



A panasszal kapcsolatos végleges döntés a vállalkozó, mint szolgáltató hatásköre. A vállalkozó döntését minden esetben az érintett szakmai terület szakértőinek bevonásával hozza meg. A szakértők nevének és egyéb más megjelölésének kötelezettsége nem terheli a vállalkozót.





Szóbeli panasz

A szóbeli - ideértve a személyesen és telefonon tett - panaszt azonnal meg kell vizsgálni, és lehetőség szerint orvosolni kivizsgálás nem indul a szóbeli panaszok alapján.

Telefonon közölt panasz esetén biztosítani kell az ésszerű várakozási időn belüli hívásfogadást és ügyintézést.



Írásbeli panasz

Az ügyfél írásbeli panaszát a Villám Autómentő a beérkezést követően haladéktalanul továbbítja a panaszt az érintett szakmai terület részére. Az Villám Autómentő bármely formában benyújtott írásbeli panaszt befogad.

Személyesen benyújtott írásbeli panasz esetén a panaszos megkapja az általa benyújtott panasz egy, az átvétel igazolásával ellátott eredeti példányát az ilyen panaszokat minden esetben 3 példányban kell elkészíteni és átadni, a személyes panaszok írásban történő benyújtása során a Szolgáltató nem kötelezhető írat másolásra arról a panaszosnak kell gondoskodni, hogy 3 példányban rendelkezésre álljon. A panasz nem megfelelő példányszámú benyújtása nem fogadható el és nem is fogadható be.

Az írásbeli panasszal kapcsolatos, indokolással ellátott álláspontot a panasz közlését követő 45 naptári napon belül kell megküldeni az ügyfélnek, ami történhet elektronikus vagy postai úton. Minden esetben az elektronikus panaszokat elektronikuson válaszoljuk meg.



A panaszkezelés során az ügyféltől kérhető adatok:

az ügyfél/megrendelő neve;

szállítás időpontja (dátum óra perc) és helyszíne (Megye és település neve vagy gps koordináta kilométerkő, útszakasz neve vagy autópálya megnevezés kilométer megjelöléssel);

szállítást végző neve;

megrendelő/ügyfél lakcíme, székhelye, levelezési címe;

telefonszáma;

értesítés módja (elektronikusan benyújtott panasz csak elektronikusan kérhető);

panasszal érintett szolgáltatás megnevezés;

panasszal érintett szolgáltatás megrendelés dátuma és formája (telefon, email, webes felület)

panasz leírása, oka;

panaszos igénye;

a panasz alátámasztásához szükséges, az ügyfél birtokában lévő dokumentumok másolata;

a panasz alátámasztásához szükséges, az ügyfél által megnevezett tanú (elérhetőségei), kép vagy hangfelvétel csatolmánya,

postai úton megküldött panasz esetén a kép nyomtatott verzió a hangfelvétel esetében szószerinti leirata

tanú megnevezés esetén annak nyilatkozat az eljárásban történő hozzájárulásához és együttműködéséhez, illetve nyilatkozat, hogy személyes adatainak kezeléséhez hozzájárul ezek hiányában a tanú a panasz kivizsgálás során érdemben nem vehető figyelembe

a tanú az eljárás során köteles valós tartalmú nyilatkozatát büntetőjogi felelőségének kinyilatkoztatása;

meghatalmazott útján eljáró ügyfél esetében érvényes közhiteles meghatalmazás;

a panasz kivizsgálásához, megválaszolásához szükséges egyéb adat.

Amennyiben a panasz kivizsgálásához a Villám Autótetőnek az ügyfélnél rendelkezésre álló további - így különösen az ügyfél azonosításához, a panasszal érintett jogviszonnyal kapcsolatos - információra van szüksége, úgy haladéktalanul felveszi az ügyféllel a kapcsolatot, és beszerzi azokat, illetve tanú megjelölés esetében a tanút is meghallgatja elmondását rögzíti.



A Panaszkezeléssel kapcsolatos döntés közlése:

A Villám Autómentő a panaszügyben hozott érdemi döntését pontos, közérthető és egyértelmű indokolással ellátva, és azt írásba foglalva továbbítja a panaszos részére.

Ha az érdemi döntést közlő dokumentum jogszabályra hivatkozik, a jogszabályhely megjelölése mellett annak érdemi rendelkezését is ismertetni kell.

A Villám Autómentő válaszát oly módon küldi meg az ügyfél részére, amely alkalmas annak igazolására, hogy a küldeményt kinek a részére küldte meg, emellett kétséget kizáróan igazolja a küldemény elküldésének tényét és időpontját is.

A panasz elutasítása, vagy a panasz kivizsgálására előírt 45 napos törvényi válaszadási határidő eredménytelen eltelte esetén az ügyfél az alábbi testületekhez, illetve hatóságokhoz fordulhat:

Miskolc város Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelőségéhez (Cím: 3525 Miskolc, Városháztér 1.)

Borsod-Abaúj-Zemplén vármegye Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő Budapesti Békéltető Testülethez (Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli út 1.)

az ügyfél döntése alapján a polgári perrendtartás szabályai szerint bírósághoz.

A Villám Autómentő a panaszt és az arra adott választ a megküldést követő 1 hónapig, azaz 30 napig őrzi meg.



A panaszkezeléshez fűződő tájékoztatási kötelezettség

A panaszkezelésről szóló Tájékoztató (továbbiakban: Tájékoztató) tartalmazza a panasz-ügyintézéssel kapcsolatos tudnivalókat, a felügyelő hatóságok megnevezését, melyeknél az ügyfél panaszával eljárást kezdeményezhet, továbbá tájékoztatja a panaszost az elutasítás esetén igénybe vehető békéltetés vagy közvetítés lehetőségéről, illetve egyéb jogorvoslati lehetőségekről, valamint azok igénybevételének esetleges jogszabályi határidőiről.

A Villám Autómentő internetes honlapján közzé teszi a Tájékoztatót.

A panasz-ügyintézést ellátó szakmai terület meghatározása

A panaszfelvételt és a panasz-ügyintézést a panasszal érintett szakmai terület az Iratkezelési és ügyviteli szabályzata szerint végzi. A panasz egységesen, egyedi regisztrálásra kerül.

A panasz-ügyintézés során, amennyiben a panaszos a Villám Autómentő elsődleges válaszával nem elégedett, biztosítani kell az azt ellátó szakmai terület munkatársainak páratlanságat és elfogulatlanságát.



Panasz-ügyintézéssel kapcsolatos feladat-és felelősségi körök

A panaszkezelés rendszerét és folyamatát alapvetően a jelen szabályzat és az Iratkezelési és ügyviteli szabályzat általános ügykezelési eljárása határozza meg.



A panasz-ügyintézéssel kapcsolatos utólagos teendők

A panaszokkal kapcsolatos írásban vagy elektronikusan rögzített dokumentumokat a Villám Autómentő a panasz alapjául szolgáló jogviszonyra előírt bizonylat-megőrzési szabályoknak megfelelően megőrzi.

A Villám Autómentő a panaszok nyilvántartását oly módon alakította ki, hogy az alkalmas legyen statisztikák készítésére, melyek célja többek között a panasz-ügyintézés hatékonyságának mérése, illetve a panaszügyekből levonható tapasztalatok beépítése a szolgáltatási folyamatba.



Záró rendelkezések

A szabályzat rendelkezéseit ezen időponttól kezdve: 2023.10.10, visszavonásig kell alkalmazni. A szabályzat rendelkezéseit a hatálybalépés napján folyamatban lévő ügyekben is alkalmazni kell.

 

×

Autómentés

Elakadt? Lerobbant? Balesetezett? Villám Autómentés +36 20 417 9029